środa, 14 grudnia 2011

KRUCHE CIASTECZKA

Chciałam wypróbować nowe wykrawaczki do ciastek.  I tak powstały te kruche ciasteczka. Bardzo prosty przepis. Choć moje ciasto długo musiało sobie poczekać, aż zrobiłam te ciasteczka :P
Zagniotłam ciasto i nagle musiałam wyjść z domu, bo dostałam ważny telefon. Ciasto trafiło do lodówki na pół dnia, następnego dnia ciasto też nie było wyciągnięte z lodówki i tak po półtorej dnia zrobiłam ciastka powątpiewając  czy to aby najlepszy pomysł po tak długim czasie, ale wyszły dobre :)

Składniki:
25 dkg mąki,
1 jajko,
10 dag masła, (Ja dałam solone masło, ale już potem nie dodawałam soli)
10 dag cukru pudru,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
1/4 łyżeczki soli,
olejek waniliowy,

Ciasto zagnieść, wałkować i wycinać aż do skutku :P Ja dodałam dość sporo olejku waniliowego i mocno pachniały wanilią. Po za tym jak widać na zdjęciu u góry zrobiłam dwie polewy z białej i mlecznej czekolady. Rozpuściłam po tabliczce z każdego rodzaju czekolady w kąpieli z mleka. Trzeba uważać, by nie dodać za dużo mleka, tak jak ja do mlecznej czekolady :P Za to polewa z  białej czekolady wyszła mi idealnie.
Ciasteczka maczałam w polewie i rozkładałam ma tace i talerzu. Po jednym dniu czekolada ładnie zastyga.
Ciasteczka z tego przepisu wychodzą bardzo dobrze, bo nie zmieniają swojego kształtu, tak jak to czasem się zdarza.
SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz